Cumartesi, Ekim 11, 2014

İTALYA RIVIERA

CENOVA

Cenova İtalyan Rivera gezisi için başlangıç noktası olabilecek bir şehir ancak çok büyük olduğu için en az 1-2 günlük bir gezi planı yapılmalı. Biz 3 saatlik bir yolculuktan sonra sadece yemek molası vermek amacıyla şehrin liman bölgesinde duruyoruz. Son derece hareketli ve bakımlı büyük bir limanı bulunmasına karşın park, ciddi bir problem yaratıyor.

Hedefimiz İstanbul Zorlu Centar'da bir şube açan Eataly. Hedefe varmakta zorlanma-sakta kalabalık nedeniyle pizza için biraz bekliyoruz. Sonuç beklenene değiyor. İtalya'daki en lezzetli pizzaları yiyoruz. Fiyatlarda son derece makul.

Cenova Pesto sosunun dünyaya yayıldığı şehir olarak biliniyor. Gelip almamak olmaz diyoruz ve makarna -pesto sos alışverişimizi yapıyoruz. Şehir planımızda olmadığı için üzülerek yolumuza devam ediyoruz.

CAMOGLİ

Cenova'dan Portofino'ya doğru giderken bir yokuşa kurulmuş olan evleri deniz kabuklarıyla süslü küçük balıkçı kasabası Camogli'ye uğruyoruz. Camogli'nin güzel bir kumsalı ve renkli dükkanları ve cafe'leri olan bir limanı bulunuyor. Limana çok yakın ortaçağ şatosu Castello Della Dragonara ve çocuklar için büyük bir atlıkarınca ve oturup dinlenebileceğiniz bir meydan bulunuyor. Yaz aylarında Camogli'den kalkan teknelerle 3 saatlik bir yolculukla sadece denizden ulaşılan bir balıkçı kasabası olan San Fruttuoso'ya gidebilirsiniz. Ayrıca Mayıs ayında kasabayı ziyaret edenler Sagra del pesce balık festivaline katılabilirler. Camogli'ye tren veya Cenevo'dan ferry ile ulaşabilirsiniz.

PORTOFİNO

Zenginlerin ve ünlülerin mekanı Portofino gezimizin en merak edilen bölgelerinden birisiydi. Portofino renkli evleri , küçük limanı , pahalı dükkan ve otelleriyle dünya sosyetesine hitap eden bir kasaba. Santa Margherita'nın içine girerek portofino oklarını takip ediyoruz.

Portofino'ya ulaşım için Santa Margherita Rapallo, ve Camogli'den kalkan tekneleri de kullanabilirsiniz. En yakın tren istasyonları Santa Margherita Ligure ve Camogli istasyonları. Santa Margherita tren istasyonun çıkışındaki otobüslerle portofino'ya otobüsle kolayca ulaşabilirsiniz. Bizim gibi özel arabanızla seyahat ediyorsanız Portofino'nun içine arabayla giremediğiniz için köyün girişindeki parka biraz sıra bekledikten sonra arabanızı bırakabilirsiniz.

Portofino tahmin ettiğimden daha küçük bir köy ancak bana göre kendi tarzı ve kalitesiyle sahildeki en romantik yer !

Tepenin üzerinde eski bir kale (Castello Brown ) bulunuyor. Kaleye botanik bahçesinin yanındaki yolu takip ederek ulaşabiliyor. Kale 10.00-19.00 ( Kışın 17.00) saatleri arasında ziyaret edilebilir. Kaleye çıkarak çok güzel bir bahçeyi ve portofino manzarasını görebilirsiniz. Kalenin içindeki mobilyalar ve resimler kalenin sahibi Brown ailesine ait.

Kale yolu üzerinde bulunan ejderha avcısına ait olduğu söylenen kalıntıların korunduğu San Giorgio kilisesini de ziyaret edebilirsiniz. Kilise 2. dünya savaşından sonra tekrar inşa edilmiş. Yolu takip ettiğinize Punta del Capo da yer alan fenere ( faro) ulaşabilirsiniz.

Portofino'da restaurantlar deniz ürünleri üzerine ve tahmin edeceğiniz gibi çok pahalı. Deniz kenarındaki cafe'lerde oturup şarap, kahve keyfi yapabilir, bizim yaptığımız gibi yemek için Rapolla kasabasını tercih edebilirsiniz. Şimdi kale yolundan çektiğimiz Portofino manzaraları;

RAPOLLA

İtalyan Riviera 'da yolculuğumuza devam ediyoruz . Sırada Rapolla kasabası yer alıyor. Deniz kenarındaki korsan saldırılarına karşı inşa edilmiş küçük kalesi, limanı ve balıkçılarıyla sevimli bir kasaba. İsterseniz funicular kullanarak Montallegro tepesine 8 dakika da çıkabilirsiniz. Her yarım saatte bir Piazza Solari'den binip 600 metre yükseklikten körfezin ve tepelerin manzarasını seyredebilirsiniz. Ayrıca tepede Sanctuary of Montallegro kilisesi bulunmaktadır. (Mucizevi güçlere sahip olduğu söylenen bir bizans ikonu görülebilir.)

Yemek için tercihimizi deniz kenarındaki Sapore Di Mare olarak kullanıyoruz. Yemekler ve pizzalar çok lezzetliydi. Deniz ürünleri salatası, balıklar, karides ızgara tavsiye edebilirim. Fiyatlarda benzerlerine göre son derece uygundu. Yemekten sonra deniz kenarında ışıklandırılmış,Rappello kalesini görerek yolumuza devam ediyoruz. Gece yarısı yaklaşmakta olduğu için otelimizin olduğu La Spezia kasabasına otobandan devam ederek ulaşıyoruz. Yarın  Cinque Terra !