Cumartesi, Temmuz 04, 2009

İSVİÇRE 2. GÜN INTERLAKEN-BRIENZ

İsviçredeki 2. günün sabahında Interlaken 'a gitmek üzere yola çıktık. Luzern-Interlaken arasını özellikle trenle gitmeyi tercih etmemizin nedeni gezginler tarafından İsviçrede trenle manzarası en güzel güzergahlardan olarak tavsiye edilmesiydi. Diğer güzel güzergah da Interlaken -Montreux arası ama biz ne yazıkki Bern'de araba kiraladığımız için bu noktayı trenle göremedik. Yolculuğumuz yaklaşık 1,5 saat sürmesine karşın trenlerin konforu ve manzaranın güzelliği nedeniyle bize çok kısa geldi. Bu arada trenlerle iki küçük hatırlatmam var !

• İsviçre de trenlerde 1. sınıf, 2. sınıf uygulaması bulunuyor. Ancak 2. sınıfların da çok konforlu olması nedeniyle 2 kat para ödemenin bir anlamı yok. Biz sürekli 2. sınıfta yolculuk yaptık.

• Trenlere binerken bilet kontrolü yapılmamasına karşın oturduktan kısa bir süre sonra kontrol başlıyor kaçak binmeyi veya 2. sınıf parası verip 1. sınıfta yolculuk yapmayı düşünmeyin bile :)

Interlaken'de 2 tren istasyonu bulunuyor. Biz trendenden ınterlaken oast'da inip,5 dakikalık bir trenle otelimizin olduğu interlaken west bölgesine geçtik. Yürümek isterseniz mesafe yaklaşık 15 dakika sürüyor.

Otel konusunda gene doğru bir karar vermiştik. Hotel Krebs (Yukarıda) gerek konum gerekse konfor olarak süperdi. Bavullarımızı otele bıraktık sonra biraz çevreyi dolaştık Interlaken 2 göl arasına ( brienz, thun) kurulmuş ve kışın özellikle olmak üzere üst düzey zenginlere hitap eden popüler bir turistik bir bölge. Turistler bizim yaptığımız gibi dağda veya göllerde kalmak istemiyorlarsa bu şehirde kalarak kısa sürede bu bölgelere ulaşabiliyorlar. Çevreyi gezerken Luzern'de dikkatimizi çekmeyen çikolata dükkanlarıyla tanışıyoruz.

Rengarenk ve farklı tatlardaki çikolatalar görülmeye ve tadılmaya değer.........

Kendimizi zorlukla çikolatacıdan dışarı çıkarıp 5 dakika yürüdükten sonra yemyeşil etrafı dağlarla çevrili muhteşem bir manzarayla karşılaşıyoruz. İsviçre alplerine hoş geldiniz...Interlaken başkent bern şehrinin de içinde bulunduğu bernese oberland bölgesinde yer alıyor.Şehrin ortasından aare nehri akıyor. Interlaken isminin anlamı iki gölün arasında demek .

Yukarıdaki resimdeki otel zenginlerin birinci tercihlerinden. Adı Victoria idi yanlış hatırlamıyorsam. Bizim gibi gönlü zenginlerse bakıyor ve fotoğrafını çekiyor :)

Tren yolunun konumuna bakarmısınız tek kelimeyle süper. Herşeye hayran olarak, brienz gölüne gitmek üzere trene biniyoruz. Yolculuk trenle gidişte 15 dakika sürüyor, dönüşte tekneyle dolaşarak 45 dakikada geliyoruz. Zaman sınırlı olduğu için tavsiyeler doğrultusunda biz romantik brienz gölünü tercih ettik, vakti olanlar için thun gölüde diğer bir alternatif olabilir.

Brienz ahşap evlerinin güzelliği, göl ,dağ ve yeşilin uyumuyla masallardan çıkmış bir yer. Gölün kenarında, sokaklarında dolaşabilir ve eski ahşap evlerin bulunduğu açık hava müzesine kısa bir otobüs yolculuğu ile ulaşabilirsiniz. Biz hava sıcak olduğu için müzeye gitmek yerine gölün kenarında tembelik etmeyi tercih ettik.

Aşağıdaki resimde sıcaktan bunalmış şekilde göle ayaklarımı sokmaya gidiyorum. Su muhteşem, kar sularının erimesinden oluştuğu için serin çok temiz bir su rahatlıkla yüzebilirsiniz....

Göl kıyısındaki evlere baktığımda İstanbuldaki hayatımız çok anlamsız geliyor. Gözümün önünde gebzenin çöl ortamı ve bizim evin beton görüntüsü geliyor. Aşağıdaki resimde ise gölün kıyısında evinin bahçesinde oturan insanlar ve en yakın şehir merkezine max 1 saat uzaktalar........

İsviçrenin diğer şehir ve kasabalarında olduğu gibi brinz'de de herşey çok özenli, düzenli ve çok sevimli. Tabeleların güzeliğine bakarmısınız?

Dönüşümüzü aşağıdaki buharlı tekneyle göl kenarındaki köylerin arasından geçerek tamamlıyoruz.