Pazartesi, Temmuz 06, 2009

İSVİÇRE 3. gün İnterlaken-Mürren-Wengen

İsviçre'deki 3. günümüzde alpleri yakından görmek için hazırız. Interlaken dan trenle Lauterbrunnental'e gidiyoruz. Orada tren değiştirerek daha küçük bir trenle Wengen'e doğru çıkmaya başlıyoruz. Denizden 1274 metre yükseklikteki dağ köyü nefes kesici güzellikte. Niçin balayı için tavsiye edilen mekanlardan biri olduğunu oraya ulaştığımızda anlıyoruz. Trenden sadece biz iniyoruz. Geri kalanlar Avrupa'nın zirvesi olarak bilinen Jungfrau'ya çıkmak ve buz oteli görmek için yola devam ediyorlar.

19. yüzyılda turistler gelene kadar çiftçilikle uğraşan bir köy olan wengen bu tarihten sonra tanınmış bir kayak merkezi oluyor.

Bu şirin köyü gezdikten sonra geldiğimiz istikamette geri dönüyoruz şimdi hedef mürren. Bu arada belirtmeliyimki bu köyler bizim seçimlerimiz gezilebilecek bir sürü farklı köy ve güzargah bulunuyor. Ama bu iki köy en tanınmışları ve en romantik olanları.......

Lauterbrunnen vadi içerisinde bir köy . Köyün içinden mürren , wengen görülebiliyor. Ayrıca lauterbrunnen şelalesi köyün içinde bulunuyor. Teleferikle mürren'e çıkıyoruz. Mürren'e araba ile ulaşmak mümkün değil.

1650 metre yüksekliğe çıkarken teleferikten köyün manzarasını seyrediyoruz. 15 dakika sonra Mürren tren istasyonundayız. Yolun devamını trenle geçiyoruz.

Mürren tek kelimeyle süper, nefes kesici ve romantik. Bavullarla ulaşmak zor olsada, burda 1 gece geçirmenizi tavsiye ederim. Manzara Eiger, Mönch ve Jungfrau dağları. Burada artık uludağı dağ olarak nitelendirmenin doğru olmadığı kanatine varıyoruz :)

Tabelelar yolculuk seçeneğinize göre hazırlanmış bisikletle mi, yürüyerek mi yolculuk yapmak istiyorsunuz? İstediğiniz tabelayı seçebilirsiniz. Burası kamp yapmak içinde muhteşem bir tercih...

Evler gene özenli dağ evleri..... Ve alp dağlarında sereserpe yatan inekler ve onların boyundaki çanlardan etrafa yayılan ses....Bu ses alp dağlarında olduğunuzu kullanığınıza tekrar tekrar fısıldıyor.......... Artık akşam olmak üzere ınterlaken'a son gecemizi geçirmek üzere dönüyoruz. Akşam fondü yiyoruz. Güzel gerçektende içkili erimiş kaşara ekmek banıyormuşsunuz lezzeti mevcut.........4. ve 5. gün bern'den kiraladığımız arabayı alarak sahil şeridini gezeceğiz....