Salı, Temmuz 07, 2009

İsviçre 4. gün Cenevre-Lozan-Vevey-Montreux

4. gün interlaken'dan ayrılarak trenle başkent Bern'e doğru yola çıkıyoruz. Yolun gerisini devam edeceğimiz arabayı kiralama şirketinden alarak öncelikle Cenevre'ye gidiyoruz. Dağlardan sonra Cenevre bizi çok fazla etkilemiyor. Güzel butikler , bakımlı insanlarla hareketli bir şehir olmasına karşın sıradan bir Avrupa şehri olarak görünüyor.

Cenevrede fransızca konuşuluyor. Tabelalar ve menüler fransızca ....Binalar fransız etkisinde çokta şaşırmamak lazım fransız sınırına çok yakınız ve cenevre gölünün karşısında fransa bulunuyor.

Öğlen saatlerinde cenevrede olduğumuz için öğlen arasında olan son derece şık ve bakımlı çalışan insanları bankacıları görüyoruz...Dünyanın en önemli 6. finans merkezinde olduğumuz düşünülürse şaşırtıcı olmasa gerek...( Tokyo, Chicago,Frankfurt ve syndey'den sonra)

Saat endüstrisinin merkezlerinen olan cenevre'nin sembollerinden biri çiçek saat ( flower clock) ingiliz bahçesinde (Jardin Anglais) yer alıyor.Mevsime göre çiçekler değişiyor ve 6.000 üzerinde çiçek bulunuyor.

Vee cenevrenin sembolu Jet d'eau..... 1891 yılında yapılan bu fıskiye yıllardır turistlerin 1 numaralı ziyaret noktası...Saatte 200 km hızla dakikada 500 litre suy 140 metre yükseliyor. Akşamları ışıklandırılıyormuş biz gece kalmadığımız için göremedik.

Cenevre gezimizi gölün etrafında tamamlayarak gece kalacağımız Montreux'a doğru yolumuza devam ediyoruz. Lozan programımızda yer almamasına karşın merakımıza yenilip otobandan şehrin içine girdik. Ancak hiç beğenmediğimiz için durmayarak yolumuza devam ettik...( 5 yıl sonra günah çıkarmak için Lozan'daydım. Detaylar için Sana haksızlık etmişim LOZAN yazıma bakabilirsiniz :))

Vevey montreux'a 15 dakika uzaklıkta genevre gölünün kuzeyinde yer alan bir sahil kasabası kasabası .Nestle fabrikasını 1867 yılında bu kasabada kurmuş.

Dağların eteğinde yer alan bu kasabayı beğendim ama gezmek için 1 saat fazlasıyla yeterliydi.

Komşu kasaba Montreux'e kolayca ulaşıp otelimizi buluyoruz. Otelimizin manzarası cenevre gölü ve alpler............Odamızın önünde özel büyük terasda keyif yapıp karnımızı doyurmak ve kasabayı gezmek için dışarı çıkıyoruz.

Montreux lüks otelleriyle fransız sahil kasabalarına benziyor. Manzara süper olmasına karşın uzun zaman geçirmek sıkıcı olabilirdi. Ancak temmuz ayında dünyanın en meşur caz festivaline 2 hafta ev sahipliği yapan kasabada bu tarihlerde yer bulmak imkansız oluyormuş. Şehrin sembolü Château de Chillon  5.GÜN  yarınki gezi programımızda olduğu için biz göle karşı sakin sakin içkilerimizi içip manzaranın tadını çıkarıyoruz. Böyle sakin ve güzel dakikaları işe dönünce bulamayacağımız düşünürek daha da mutlu oluyoruz...